איך לכתוב ג’ינגל בלתי נשכח?

 

אין כמו הרדיו הוותיק והטוב לחשיפת מוצרים חדשים, להטמעת שמות, ליצירת סקרנות ולהנעה לפעולה – כל זאת בעלות נמוכה יחסית. שימוש נכון ומפולח במדיום זה, יתמוך בפעילות הפרסומית שלך באמצעי המדיה האחרים ויאפשר לך לצרוב את המסרים השיווקיים שלך במוחם של המאזינים, באפקטיביות שתפתיע גם אותך.

מסר אחד פשוט

המאזין שלך עסוק באלף דברים אחרים, מוצף ברעשים ובתשדירים מתחרים וגרוע מכך, הוא די עצלן. האם התשדיר שלך פונה אליו מיד, עם מסר אחד פשוט?

תשומת לב מיידית

האם התשדיר שלך תופס את תשומת ליבו של המאזין מהר ככל האפשר, באמצעות פנייה אישית, אמירה מפתיעה, אפקטים קוליים מעולם החוויות שלו, הבטחה דרמטית או מוזיקה קליטה במיוחד?

מדבר למאזינים

הרדיו פונה למאזין הבודד. דבר אליו באופן פעיל ולא סביל. תהיה אמפאטי. אל תפגע בו ואל תתקוף אותו. שמור על אמינות ואל תגזים במחמאות למוצר שלך. בהפקת ג’ינגל לעסק,  וודא שהמוזיקה מתאימה לקהל ולמסר.

תדירות השמעה

האם פריסת התשדירים מבטיחה תדירות השמעה אפקטיבית? האם היא מותאמת להרגלי ההאזנה של קהל היעד שלך? האם התשדיר חוזר שוב ושוב על המסרים העיקריים ועל זיהוי המוצר?

כלל מספר חמישה

האם העברית נכונה? התשדיר הוא הפרצוף של המותג שלך וטעויות מביכות יזיקו לתדמיתו. היעזר בשירותי הלשונאים העומדים לרשותך בתחנות הרדיו השונות.

מעורר דמיון

הרדיו אינו מדיום חזותי. הפעל את דמיונו של המאזין. הוא כבר ישלים את החסר.

מלכודת ההומור

תשדיר הומוריסטי יכול “לתפוס” היטב, אך קח בחשבון שאין תשדיר יותר פאתטי מתשדיר הומוריסטי שאינו מצחיק

קליט ומניע

האם התשדיר בנוי ממשפטים קצרים וממילים מוכרות הנקלטות בקלות? האם השפה היא שפה מדוברת? האם כלולות בו מילים מפעילות כמו “היום!”, “בלעדי!” “עכשיו!”, “מתנה!”? האם הוא מסתיים באמירה חד משמעית? ומניע את המאזין לפעולה?

מסרים אקטואלים

הרדיו הוא כלי תקשורת אקטואלי, אל תקליט את התשדיר עד הרגע האחרון ואל תעלה לאוויר תשדיר שאינו אקטואלי.

התשדיר שהוצע לך עומד בכל הקריטריונים? מעולה. עכשיו תהיה כן עם עצמך: האם התשדיר משעמם? אם כך, דרוש מהקופירייטר שלך אופציות נוספות.

חזור למדריך ללקוח