איך לכתוב אתר אינטרנט?

 

הסיסמה “אם אתה לא שם, אתה לא קיים” שירתה את דפי זהב שנים רבות. כיום סיסמה זו מייצגת יותר מכל את עוצמתו של מנוע החיפוש Google. הרובוטים של גוגל, ממש כמו הגולשים שלך, מחפשים תוכן רלוונטי, מעניין, ייחודי ועדכני שיגרום להם לשהות זמן רב באתר שלך ויניע בעלי אתרים אחרים, ליצור קישורים לאתר שלך. בתמורה, גוגל מאפשר לך ליהנות מקידום טבעי לראש טבלת תוצאות החיפוש ומחשיפה אופטימלית לקהל המטרה. האם התוכן של האתר שלך עומד בתנאים הללו?

בחירת מילות מפתח

  • רשום את כל המילים, הביטויים והמונחים הענייניים שבהם הלקוחות שלך משתמשים בהקשר למוצר או לשירות המופיע באתר, קרא אתרים של מתחרים והתייעץ עם עובדיך וספקיך.
  • השתמש בכלי מחקר המילים Google Adwords. כאן תגלה מה הן מילות המפתח הנפוצות ביותר ומה הם הביטויים השכיחים ביותר עפ”י כמות החיפושים ותקבל רעיונות לביטויים עליהם לא חשבת.
  • הגדר 2-3 מילות מפתח לכל עמוד. בדף הבית כלול את מילות המפתח הנפוצות והרחבות ביותר בתחום בו עוסק האתר. דפי הפנים יכללו מילות מפתח ממוקדות יותר.
  • שלב מילות מפתח כבר בתחילת הפסקה והקפד כי מילות החיפוש יהוו 2%-3% מכלל הטקסט לכל היותר, כדי שהטקסט לא ייראה עילג ומאולץ ולא יזוהה כספאם (דואר זבל) ע”י מנועי החיפוש
  • שים לב לצורות הביטוי השונות המשמשות את הגולשים שלך ועשה בהם שימוש: אולם אירועים, אולמות אירועים, אולמי ארועים וכו’. כלול באתר מילות מפתח המייצגות מוצרים ושירותים נפוצים בענף שלך: ברית, בר מצווה כנס עסקי, אולם שמחות, חתונה.
  • שלב בכותרות, בכותרות המשנה ובתוכן, מילות מפתח רלבנטיות לתחום בו עוסק האתר.
  • אל תשכח: האינטרנט הוא מדיום אישי. וודא שהטקסט מדבר ישירות אל הלקוח הפוטנציאלי שלך ולא רק לליבם של מנועי החיפוש.

תוכן לאתר אינטרנט

  • נסה להבין מהו המידע שהלקוח הפוטנציאלי שלך מחפש ותן לו את המידע הזה בנדיבות, באופן ממוקד ותמציתי – בלי להתפלסף, בלי משחקי מילים ובלי להתחכם, תוך שילוב פרקטיקות ממוקדות של שיווק באינטרנט וכתיבה שיווקית. אם תעמוד במשימה זו, תיהנה עד מהרה גם מאופטימיזציה (דירוג טוב יותר) במנועי החיפוש.
  • האם התוכן נותן לגולשים סיבה להישאר באתר זמן רב ככל האפשר? וודא שהטקסט זורם ומרתק. הלקוחות שלך חסרי נאמנות וחסרי סבלנות והם ישמחו לגלוש לאתר ידידותי ונעים יותר לקריאה.
  • האם התוכן מקצועי, מדויק ויוצר בקרב הגולשים תחושה שאתה המומחה בתחום בו עוסק האתר? האם סגנון הכתיבה תומך בערכי החברה שלך ואופייה?
  • חלק את התוכן לפסקאות קצרות, שכל אחת עוסקת בנושא או רעיון מוגדר. אם אין אפשרות לקצר, כתוב תקציר וצור קישור למאמר המלא.
  • לכל פסקה קבע כותרת קצרה (5-6 מילים). פשוטה, מסקרנת ומזמינה, המשקפת את תוכן הפסקה וכוללת מילת מפתח רלבנטית. כותרות אלה יקלו על הגולשים לנווט באתר שלך ולהבין את תכניו, גם בלי לקרוא אותם
  • הדגש מילות מפתח בתוך הטקסט
  • עבור שוב על הטקסט והשתדל, במידת האפשר, שלב מילות מפתח ללא אותיות יחס:  ב, ה, ל, מ, ש.
  • זכור שהאתר שלך מיועד לכולם. לכן הימנע מביטויים מהז’רגון המקצועי המוכר רק לך ולקולגות שלך. אם אין ברירה, הוסף הסברים לכל ביטוי מקצועי.
  • כלול באתר קישורים נכנסים ויוצאים. עבור Google הקישור מהווה הבעת אמון בין אתרים ומעניק דירוג גבוה יותר לאתר שלך. נסה ליצור קישורים עם אתרים רלבנטיים ומובילים בתחומם. וודא שהקישור מוביל לדף הבית שלך או לדף פנימי בעל תוכן חשוב וענייני לאתר המפנה.
  • צור קישורים פנימיים בין דפי האתר בגוף הטקסט.
  • חסוך מעצמך ומלקוחותיך ניסוח מסורבל וטעויות כתיב מביכות.

איך כותבים דף אודות?

דף אודות אמור לספק מידע על החברה או העסק שלך, אבל האם הוא עושה יותר מכך ונותן ללקוח הפוטנציאלי שלך את המידע שהוא באמת רוצה ומקווה למצוא באתר שלך?

  • הקפד על תוכן קל לעיכול, קצר ותמציתי. וודא כי דף הבית פונה אל הגולש בגובה העיניים ולא מתנשא או עושה שימוש בז’רגון מקצועי פנימי ולא מוכר למתבונן מבחוץ.
  • אם אתה העובד היחיד בעסק שלך, אל תיצור רושם שמדובר בחברה בה מועסקים עשרות עובדים. התרמית תתגלה במהרה.
  • זכור שאתה לא הסיבה שבגללה הגולשים הגיעו לאתר שלך (אלא אם כן אתה סלב או כוכב פורנו). ספר לגולשים על העסק או החברה שלך, על המומחיות, המוצרים או השירותים שאתה מציע ופרט מדוע הם המתאימים ביותר לצורכיהם.
  • אם האתר הוא של חברה, ציין את הוותק והמוניטין שלה, פרט את חזונה, ערכיה והישגיה, תוך הדגשת התועלות ללקוח. אפשר לגולשים להציץ “מאחורי הקלעים” ולהכיר את האנשים שיעבדו מולם באמצעות תמונות העובדים ותיאור קצר על תפקידם וניסיונם המקצועי או האקדמי.
  • אם הקמת אתר שמטרתו לבצע עסקאות מקוונות באינטרנט, וודא שדף הבית מקרין אמינות, אחריות ודיסקרטיות.

וכמה מילים על עיצוב אתרים

  • עיצוב אתרים איכותי הוא עיצוב המשלב בין נוחות גלישה למראה מושך. הקפד שהעיצוב לא יפגע בנוחות השימוש – ולהיפך.
  • אפקטים ויזואלים רבים ומורכבים מאטים את האתר, פוגעים ביכולתו של Google לקרוא ולקטלג אותו, מקשים על ניהול התכנים ויותר מכל, מתישים את הגולשים.
  • האם האתר שלך שונה מספיק מהאתרים של מתחריך? אל תתבייש לקחת רעיונות מאתרים מתחרים, ללמוד מטעויותיהם וליצור אתר טוב יותר.
  • באתרים עשירים בתוכן מילולי, מומלץ ליצור סרגלי גלילת טקסט. באתרים המבוססים על ויזואליות, עדיף שכל המידע יופיע במסך אחד ללא סרגל גלילה.
  • האם האתר קריא? הקפד על גודל פונט נוח לקריאה ובצבע מנוגד לרקע בו הוא ממוקם.
  • האם תפריטי הניווט פשוטים וקלים להבנה?
  • לבחירת הצבעים ולהתאמת הצבעים השפעה רבה על הנאת הגולש. האם ישנם צבעים האופייניים לענף בו העסק שלך פועל?  עשה בהם שימוש.
  • האם העיצוב יוצר שפה מיתוגית לאתר? שימוש במוטיבים חוזרים בכל דפי האתר כגון פונטים, אייקונים, תמונות וצבעים, יובילו לאתר בעל שפה עיצובית אחידה ומזוהה.
  • האם עיצוב האתר שלך משקף את ערכי החברה ואופייה ולא יוצר סתירה פנימית? דמיין אתר של משרד עורכי דין המתמחים בפלילים, המעוצב בצבעים פסטלים רכים, עם איורי פרחים ופרפרים…
  • האם התמונות המופיעות באתר משתלבות היטב עם צבעי האתר והמוטיבים העיצוביים המופיעים בו?

 

 

למידע נוסף בנושא  כתיבת תוכן שיווקי לאתרים

 

חזור למדריך ללקוח