איך ליצור מודעה בולטת?

 

שנייה וחצי.

זה הזמן שעומד לרשות המודעה שלך כדי ללכוד את עינו של הלקוח הפוטנציאלי. כותרת עוצרת ותמונה שמשלימה אותה הן התחלה מצוינת. אבל מה סוד הקסם של מודעה טובה? להלן מספר תובנות שאספתי בדרך.

יוצרת הבטחה

לרוב האנשים חיים משעממים ומתסכלים. האם המודעה גורמת לקורא להרגיש מיוחד? האם המודעה מציעה שינוי או הבטחה למשהו מעניין שעומד לקרות להם, בלי לשקר ובלי להגזים? האם אחת או יותר ממילות הקסם: “חדש”, “עכשיו”, “פשוט”, “חיסכון” “בלעדי”, “חינם” וחברותיהן מופיעות בה?

פונה לחיה שבכולנו

הדחפים הבסיסיים המניעים אנשים הם אהבה, סקס, קנאה, כעס וחוסר ביטחון. האם המודעה שלך “מנגנת” על החולשות הללו?

מעוררת עניין

הכותרת והתמונה במודעה חייבות ליצור סינרגיה ולהעביר את הסיפור כולו. כותרת ותמונה שלכאורה אין קשר ביניהם, יגרמו  לקורא לנסות לפתור את החידה. ברגע זה הוא נתפס בפיתיון.

כותרת המשנה אמורה להסביר את ההבטחה הפרסומית או לענות על ה”חידה” שנוצרה בחיבור בין הכותרת הראשית והתמונה. לכן חשוב למסור את המידע המשמעותי ביותר לקורא, כבר בשלב זה, אחרת תישאר לבד.

פשוטה וברורה

אם הקהל שלך אינו קהל מקצועי, הימנע מלהשתמש בז’רגון הידוע אך ורק לברנז’ה שלך. וודא שהמודעה פונה אליו ישירות בגוף שני ושהיא כוללת משפטים קצרים ומילים מוכרות ופשוטות. כך, לקהל שלך יהיה יותר קל לקרוא, להבין ולהאמין.

חסרת קלישאות

אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני. ספר לקוראים משהו שהם לא יודעים, תהיה פרובוקטיבי והיזהר מקלישאות כמו זו המופיעה בתחילת המשפט.

מבוססת על עובדות

מודעה צריכה לספק מידע. עובדות עדיפות על טיעונים ריקים מתוכן. יש עובדות שחשוב לך להבליט? וודא שהן מופיעות במודעה בסדר לוגי וגרום לקורא להישאר מסוקרן. יש נתונים מספריים או אחוזים הפועלים לטובתך? ציין אותם. אגב, לרשימה הכוללת שלוש:

  • שורות
  • עובדות
  • נתונים

יש כוח מאגי. דאג שיירתמו אותו לטובתך.

צמודה לאסטרטגיה

מודעה קריאטיבית זה חשוב, אבל אל תיתן לעיצוב פורץ דרך ולקופירייטינג מבריק לסנוור אותך. האם המודעה צמודה לבריף ולאסטרטגיה שלך? האם היא מדברת אל הקהל הנכון, עם המסרים הנכונים? האם היא ממוקדת ומעבירה היטב את התועלות לצרכן, ממש כפי שהיית מעביר לו בפגישה פנים אל פנים?

אמינה וריאליסטית

פרסומת בהגדרתה, היא רק חצי אמת והיא עוסקת רק ביתרונות המוצר. כלומר אם הקורא יאמין רק בחצי מהטיעונים שבמודעה שלך, הרי שהיא אמינה רק ב25%. עכשיו הוסף את הציניות של הקוראים בכל הקשור לפרסומות ותבין עד כמה אמינות המסרים שלך חשובה.

מחמיאה לקורא

כל אחד מהקוראים תופס את עצמו כאינטליגנט. האם המודעה גורמת למוצר שלך להיתפס כקנייה החכמה ביותר בקטגוריה?

האם במודעה תדמיתית, הפניה יוצרת גירוי במקומות הנכונים?

מחוברת לשטח

אם המוצר שלך חדש, לא מוכר או בעל אריזה ייחודית, כלול במודעה Pack shot – צילום האריזה, על מנת שייווצר זיהוי  בין המוצר המופיע במודעה לבין המוצר בנקודת המכירה.

עקבית ומזוהה

אם אתה עומד לפרסם סדרת מודעות, הקפד שהמודעות יהיו בעלות קו גרפי ושפה אחידה שיזוהו עם המותג או החברה. וודא שסדרת המודעות לא מזכירה את המודעות של המתחרים.

מניעה לפעולה

מודעה טובה משאירה את הקורא רעב לפרטים נוספים ומסתיימת בעובדה המקדמת את תהליך המכירה, או מניעה לפעולה באופן בולט: מס’ טלפון, אתר אינטרנט, כתובות סניפים ועוד. כמו כן, אל תשכח לוודא שהמודעה מכילה בצורה ברורה את שם המותג, הלוגו והסלוגן

ולסיכום:

האם המודעה שלך תופסת את תשומת ליבו של קהל המטרה, גורמת לו להבין שיש בה משהו שיכול להועיל לו ושהוא תמיד רצה וגם מיידעת אותו כיצד להשיג את זה? האם כשאתה קורא את המודעה בקול, אתה שומע את הלקוחות הפוטנציאלים שלך צועקים: “כן! כן! עוד!” ?אם כך, מזל טוב!  יש לך מודעה טובה.

חזור למדריך ללקוח