איך לכתוב עלון פרסומי?

 

גם בעידן האינטרנט והניוזלטרים, העלון המודפס מצליח לשמור על מעמדו ככלי שיווקי רב עוצמה, המאפשר ללקוחותיך הפוטנציאלים להכיר מקרוב את יתרונות המוצרים והשירותים שלך. הכללים הבאים יסייעו לך ליצור עלון אפקטיבי יותר.

אסוף עלונים של מתחרים

הכר את החומרים הפרסומיים של מתחריך ולמד מהטעויות שלהם. כך תוכל ליצור עלון טוב יותר, נוח יותר ואפקטיבי יותר.

מה הבשורה שלך לעולם?

זכור שהשאלה הראשונה שתנקר במוחו של מי שייחשף לעלון שלך היא: “מה ייצא לי מזה?”. לכן, שב עם עצמך והחלט: מה מטרת העלון, מה המסר המרכזי שלך, איזו בשורה חדשה אתה מביא לעולמו של הלקוח הפוטנציאלי ומה הן התועלות שהלקוח שלך אמור להפיק מהמוצר או השירות שלך.

תקשיב לשטח

שתף את אנשי השטח שלך בגיבוש האופי והתכנים של העלון. נסה להבין מהם אילו נושאים מעניינים את הלקוחות הפוטנציאלים ומה הם המוצרים או השירותים הזקוקים לתמיכה בעלון.

העסק שלך לא מעניין את הלקוח

אל תפתח את ה”שיחה” שלך עם הקורא בהצגת החברה שלך. ספר לו על עצמו, על הבעיה שלו ולאחר מכן על הפתרונות שלך. שמור על טקסט ענייני וממוקד, המבליט לכל אורכו את התועלות ללקוח.

אין עלון ארוך מידי

אין טקסט ארוך מדי. לפעמים, גם שתי מילים יכולות לשעמם – אם הן המילים הלא נכונות. העלון הוא כלי מידע שאמור להעביר את כל תועלות המוצר שלך, לכן אל תחסוך במילים המסבירות ללקוח הפוטנציאלי כיצד המוצר או השירות שלך ישפר את איכות חייו,

תן מענה להתנגדויות

אם העלון מיועד לשמש כפותח דלתות לקראת שיחת המכירה וככלי עזר בשלב המכירה, כלול בו מענה לשאלות ולהתנגדויות השכיחות ביותר. כך תאפשר לאנשיך להתמקד בתהליך המכירה.

אפיין מראש את פורמט העלון

התאם את המפרט הטכני של העלון לאופי השימוש בו. אם הוא מוצב בסטנד, התאם אותו למידות הדרושות. אם הוא נשלח בדואר, וודא את התאמתו למעטפות סטנדרטיות ולכללי הדואר הכמותי ותחסוך כסף רב.

אל תחסוך בבחירת הנייר

הקדש מחשבה למשקל וסוג הנייר עליו יודפס העלון. נייר דק מידי עלול ליצור תחושה “זולה” שלא תחמיא למוצר שלך.

אל תשכח לעשות הגהה!

הקפד על ניסוח נכון, איות מדויק ותוכן מקצועי. כל טעות מביכה, תפגע בתדמית החברה או המוצר.

עיצוב העלון

חזית העלון תכריע אם העלון ייפתח אי פעם. האם החזית כוללת כותרת מבטיחה ומכירתית? האם יש בה תמונה ששום לקוח לא יוכל לעמוד בפניה? לתמונות תפקיד מכריע ביצירת התשוקה למוצר, לכן אל תחסוך בסעיף הצילום והקפד לבחור צלם המתמחה בצילומי מוצרים בתחום שלך. וודא שעיצוב העלון לא יוצר “רעש” המפריע לקליטת המסרים המילוליים.

חזור למדריך ללקוח